Stacionarni fotak

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Červen 30 21:51:49 CEST 2022

Nějak jsem nepochopil, co je za problém s tou výměnou objektivů. Ale
nemám s tím zkušenosti, mám jen ultrazoomy:-)

Čas od času mám v ruce i bez/zrcadlovku. Celkový závěr je, že jejich
výrobci s realtime zobrazováním trochu zaspali. Takže vlastně asi máte
pravdu, na foťácích slavných výrobců fototechniky je práce s displejem
neslavná:-)

Ale už se zlepšují. Teď jsem si pořídil i jeden "nekapesní" ultrazoom,
Nikon P1000. Rychlost zobrazení je už asi jako má o něco starší
Panasonic FZ-18. Ovládání je ale dost děs.. Na druhou stranu, není jinej
foťák, kterej jen tak z ruky vyfotí čitelně SPZ na x kilometrů, nebo po
opření o zábradlí zobrazí proužky na Jupiteru:-)
Bohužel, právě kvůli tomu hroznýmu ovládání jsem je sice viděl na
displeji, ale na JPG už nejsou a než jsem přišel na to jak vypnout
dotyčnou korekci, obloha se zamlžila.
A bohužel, i ten P1000 neumí integrovanej obraz na displeji. Přitom to
měla už Minolta z roku 2005, nebo tak nějak. Prostě nastavíte 1600 ISO,
30 sekund a na displeji se pomalinku objeví obraz, jen je víc zašuměnej
než bude fotka. Ale dá se podle něj ostřit. Podle tmy v optickém
hledáčku ne.

PH