Stacionarni fotak

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Červen 30 14:55:47 CEST 2022

Ten LCD nikdy nebude tak dobrý, jako přímý průhled optikou, navíc to žere.
Podstata zrcadlovky je v tom že v tom hledáčku vidíte ten optický obraz tak
jak bude ve skutečnosti vypadat. Včetně hloubky ostrosti. Naprosto reálně
jak světelně tak kompozičně atd. A zkrze objektiv který je použitý.
Například při použití různých polarizačních filtrů na náhledovém displeji
žádnou velkou změnu neuvidíte.

  Když tam je místo hledáčku použitý displej tak je to bezzrcadlovka. To se
asi začalo vyrábět hlavně kvůli těm kteří beztak jenom koukají na displej a
drží foťák před sebou a tu podstatu a výhodu zrcadlovky nedokážou ocenit a
využít.

Ale ten náhledový displej má například opodstatnění při focení IR
fotografií tam v hledáčku okem nic neuvidíte..