OT: supravodice a magnety

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Červen 28 16:15:06 CEST 2022

Já bych si tím zase tak moc hlavu nelámal. Systém se prostě snaží dostat
do stavu s nejnižší energií. Počítat to do detailu by znamenalo nějak
popsat fázový přechod látky do supravodivého stavu a fázové přechody, to
se dělá dost blbě (numericky). Prostě pro systém je patrně energeticky
výhodnější vypudit ze supravodiče magnetické pole, byť na úkor
mechanické práce.

Mrazík