FV - ekonomika - bylo par postrehu ze skoleni

Pondělí Červen 27 20:49:13 CEST 2022

Já to vidím tak, že jedině se vším a na dotaci. Beru to tak, že dotace
je z emisních povolenek, tedy někdo (doufám že aspoň trochu rozumně)
rozhodl, že se spalování uhlí zatíží jakousi daní, ze které se budou
financovat nové technologie. Takže to neberu jako peníze nás všech (jak
tady někdo napsal), ale peníze, které mají to uhlí postupně vytlačit z
trhu. Zrovna tak jako dotace na zateplování umožní zateplit baráky, kde
by na to majitelé jinak neměli. Tohle všechno nás posouvá směrem k
lepšímu životnímu prostředí, takže to má nějaký význam.

Jo, že se to zvrhlo na to, že firma udělá předražený projekt, montáž a
revizi, holt co naděláte. Pro zákazníka ta cena zase tak tragická není.
Taky by mě bavilo udělat si to celé sám, jenže chci, abych mohl používat
virtuální baterii a tuhle papírovou válku ať za mě udělá ten, kdo to umí
a klidně ať si na tom vydělá, protože umí... Zrovna v mém případě mám
jasno. Aby to mělo rozumnou návratnost, chci si v létě udělat energii
pro TČ na zimu. Mělo by mi to pokrýt celou spotřebu, takže bych pak
platil jen za distribuci toho, co spotřebuju jindy, než vyrobím. Docela
zajímavá představa při dnešních cenách energie. Samosřejmě každý to má
jinak, někdo topí krbovkama, plynem... a dlouhodobá akumulace přes
virtuální baterii pak pro něj nemá význam. V tom případě bych si dovedl
představit i ten systém, kdy něco půjde ze solárů (z baterek), něco ze
sítě a celkově to vyjde mnohem levněji. Právě moc nechápu ty nadšence,
co se združují na mypower.cz kteří za fotovoltaiku utratili majlant,
udělali si to celé sami, ale tu přípojku si platí, protože jsou období,
kdy se bez ní neobejdou. Chce to nějaký rozumný přístup.

Anděl