Re: soláry a solární ohřev vody

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Červen 27 14:41:14 CEST 2022

Já to mám tak trochu jako vedlejší efekt.
Snažím se šetřit vodou. Ne kvůli penězům, ale kvůli přírodě. Šetření
vodou na rozdíl od blbnutí s CO2 považuji za přínosné.
A tak používám na praní filtrovanou dešťovku.
Tu mám v nadzemní nádrži. Takže po část roku má teplotu kolem 30C.
Takže i s jedním vstupem vody pak pračka na ohřev nespotřebuje prakticky
nic, nebo jen minimum.

Podle mě by se tak pračka dala napojit i na výstup z bojleru s nějakým
termostatickým ventilem.
Pokud je teplé vody přebytek (jako to teď mám s dešťovkou nebo u bojleru
se solárem), tak klidně i máchání dělat v teplé vodě.
Pokud by teplá voda byla vzácná, tak na nějakou LEDku nebo jiný
indikátor, kterým pračka signalizuje že pere a nikoli máchá, napojit
přepínač teplá/studená.

PL