Zase tlak v pneu

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Úterý Červen 21 14:32:09 CEST 2022

> Místo rezervy je tam opravná sada, ne? Já jsem zkusil zalátat díru v
> kole svépomocí, ty dva propichováky a lepidlo a knot. Zatím to drží. Je
> to rezervní auto, stejně moc nejezdí. Na druhém autě mám v pneumatice
> krásný vrut s křížovou hlavou, neutíká, tak ho tam zatím nechám :-)
>
> P.K.

Pneuservisák mi řekl, že pokud nejsem s autem v úplné prdeli, je lepší
zavolat asistenci. Po implementaci opravné sady se údajně mění cca dvě
třetiny pneumatik (zkusil jsem to jednou a kolo se nepodařilo vyvážit v
žádném ze tří servisů, kde jsem to zkoušel - stálo mě to 7 tKč za dvě
nové gumy). Prý se ten bordel v pneumatice rozlije nějak nerovnoměrně či co.
Pokud jde ten o vrut ve vzorku, mám neblahé vzpomínky na hřebíček.
Nevšiml jsem si toho, ubrousila se hlavička a zbytek občas vystrčil
špičku a postupně prohryzal do duše dírečku. Než se to v servise našli,
naučil jsem se měnit kolo jako mechanik F1 :-).
Vrut jsem měl v gumě předloni, všechno bylo dobré, než se ubrousila
hlavička natolik, že zalezl dovnitř. Pneumatika začala ucházet, za cca
hodinu jsem byl na ráfku. Pochopitelně jsem to zjistil v neděli
odpoledne, nejbližší otevřený pneuservis 40 km daleko a brzy ráno jsem
potřeboval odjet. Samozřejmě bych to nechal opravit dřív, ale zjistil
jsem to, až když byla guma poloprázdná :-)

jf