Re: soláry a solární ohřev vody

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pondělí Červen 20 08:38:28 CEST 2022

Robit veci doma pre radost potesujuce.
Ak sa pri tom zvolia aj vhodne materialy a komponenty a postupy, vysledok
vie byt aj dobry a trvacny, uzitocny, bezpecny ... a vela dalsich "dobrych
privlastkov"...
Ak je volba materialov, komponentov a postupov "hura systemom", tak sa
"dobre privlastky" obycajne rychlo v case menia na "zle", az
nepublikovatelne.

Pre ostatnych, ktori uvazuju o termike:
Rurky vacsinou davate do steny, zvnutra pod omietku, alebo priznane
oblozenie, zvonku najcastejsie na stenu/do_steny pod zateplenie.
Vymena rurok v 99,5%  znamena, ze okrem rurok rozbijate vnutro domu, alebo
fasadu +
zateplenie. Naklady na vymenu su niekde uplne inde, ako cena rurok, alebo
solarnej kvapaliny.
Zvazte si, ci je toto oblast, kde chcete experimentovat ( invencnostou,
alebo nevedomostou )

napr. nerezovy vlnovec ( obycajne material 1.4404, 316, ...) + horuca
solanka ( namiesto solarnej kvapaliny ) moze sposobit bodove prehrdzavenie.
Nerez je prekvapivo tiez z najvacsej casti zelezo ... a usetrenych napr. 20
litrov * 120 korun = 2400 korun moze vyjst pekne draho.

Polyetylen s rastucou teplotou meni vlastnosti a podla sietovania niekde
medzi 110 az 140 stupnov dochadza k taveniu jeho krystalov.
BTW: najdite si napr. graf zavislosti dovoleneho maximalneho pracovneho
tlaku vodarskych (ciernych) polyetylenovych hadic v zavislosti na teplote.
Mnohi budete prekvapeni ( alebo prekvapkani ? ;-) )
Nechcel by som mat na solar rurky, ktore mi v lete roztavene "stecu" v
stene namiesto toho, co ma tiect v nich.

Je zbytocne a zdlhave popisovat vsetky riesenia, ako sa nieco robit nema a
preco.

Invencii likvidacie (vlastneho) domu sa medze nekladu...
Iba ze by to ohrozilo dalsie osoby, doslo by k zraneniu, alebo vascim
skodam na majetku  a potom sa do toho zacnu montovat zvedave statne organy
so vsetkymi dosledkami.

Dodo

ne 19. 6. 2022 o 22:23 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napísal(a):