Re: Hybridní měnič na síť

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Pondělí Červen 20 00:22:51 CEST 2022

Tuten hybrid měnič má právě funkci grid.tie, má tam měřící proudová
trafa připojené po sériové sběrnici (takže pomalé a malé přetoky budou).

Nestudoval jsem návod, ale vypadá to že je to ta první úplně blbá
generace. Prostě to vyrábí do přívodních drátů a když je toho moc, tak
se měnič na ten kousek sinusovky odpojí. Pozná se podle nutnosti
externích proudových traf, aby nebyly přetoky.

Další generace je s velkým trafem, kam se to krmí ze solárů, baterek i
sítě do výstupu a do sítě nejde nic - anebo taky všechno, nebo omezené
podle proudových traf, podle toho co si zvolíte a jak to máte  zapojené.

Další generace je vysokofrekvenční bez těžkého trafa ale jinak se to
chová stejně, o moc lehčí to ale taky není, ale je tam míň mědi. Kačka v
nákladech výroby je pak třeba i stovka na pultě.

Funguje to tak, že FVE dodá šťávu do trafa, když nemá sílu pokračovat,
dají ji baterky (nebo taky ne a jde to i do nich) a když už ani ty, tak
síť. Je to jenom o časové sekvenci energie v průběhu půlperiody
sinusovky do toho trafa.

Další generace je samostatné měniče na všechno a s interní DC sběrnicí -
takové lego, dá se to udělat i velké.

Velké v poli ale fungují tak, že střídají rovnou to co leze ze solárů a
trafo je mnohatunové 22kV až na výstupu. Nebo taky mají tisíce malých
měničů ale to velké trafo je tam taky.