Re: soláry a solární ohřev vody

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Neděle Červen 19 18:57:19 CEST 2022

Normalne sa pouziva monopropylenglykol (1,2 propandiol) + inhibitory +
stabilizatory ...

Nezamrzna teplota -32
Pracovna teplota -32 az +230 stupnov celzia( max 2.5 bar)
Kratkodobe prehriatie 290 stupnov celzia.

Stagnacna teplota panelov byva okolo 200 stupnov.

Propylenglykol sa neodpari z kolektorov a v rurkach kolektorov nie je
plynna faza. Stale je to kvapalina. Inak by doslo k vytvaraniu bublin a
nebola by mozna cirkulacia v solarnom okruhu. Standardne cerpadlo by vacsie
bubliny nepretlacilo dolu k bojleru na ochladenie.

Iba ze by si ten clovek dal do okruhu nieco ine a potom zdovodnoval
spravanie systemu.

To, ze niekto vie spravit rozne veci automaticky neznamena, ze ich vie
spravit aj dobre.

Dodo

Dňa ne 19. 6. 2022, 17:19 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napísal(a):