[OT] Vypocet ceny elektriny

Zdenek zdej na atlas.cz
Neděle Červen 19 16:22:44 CEST 2022

Jednoduché vysvětlení už tady padlo. Není to až taková věda. Stačí vycházet z toho, že máte regulovanou složku (za distribuci – podle regionu) a neregulovanou složku (za samotnou silovou elektřinu – podle zvoleného dodavatele). Každá z těch složek se skládá z dalších položek jako je měsíční paušál, cena podle odebraných jednotek a pak takové ty služby, podpora obnovitelných zdrojů atd. Celé se to trochu komplikuje, když během zúčtovacího období dojde ke změně cen, což u obou složek může nastat asynchronně…

Viděl jsem vyúčtování od několika dodavatelů a nikdy to nebylo tak hrozné, aby to nešlo pochopit a zkontrolovat. Většinou je to nějaká tabulka a je vidět, jako položky se spolu sčítají.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Sunday, June 19, 2022 10:41 AM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Vypocet ceny elektriny

Tak že je MND férová firma, tomu bych i věřil, jen tomu prostě absolutně nerozumím. Jak si vlastně mám spočítat, kolik platím, kolik budu platit podle nového ceníku, jestli je měsíční záloha adekvátní... a abych to dokázal porovnat s nějakou jinou sazbou nebo dodavatelem, to bych mohl jít rovnou ke kartářce.

P.K.