vykonove bistabilni rele

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Červen 18 01:52:16 CEST 2022

[preposielam]

Dobry den,

viem, ze ste debatu uz uzavreli, ale predsa len by som nejake dve poznamky
napisal.

Ako prve by som trochu ku tejto fotke:

>>> https://vaelektronik.cz/fotky/kabelaz.jpg propojky pod plechem

Ako ste si dali zalezat na tej hornej strane toho plechu, tak ten
spodok ste podla mna totalne pokaslal. Osobne by som sa snazil
vytvorit z nazvaranych pasikov plechu take drazky, ktore by oddelovali
jednotlive vodice od seba. Ide o to, aby sa umravnili parazitne vazby
medzi jednotlivymi prepojmi. A ked tam bude nejaka struktura kanalikov
alebo draziek, tak budete moct aspon ako tak identifikovat
problematicky kablik. Ten obhori... Alebo aspon oblast, kde sa to
prehreje.

Druha poznamka sa tyka konstrukcie zariadenia aby vydrzalo tych 3kV.
Tam treba dosledne dodrzovat zakladne principy viacstupnovych
prepatovych ochran, teda postupnost jednotlivych ochrannych prvkov.
Ako prvy stupen mate bleskoistku a tlmivku. Mate za tlmivkou nejake
varistory? A co je vlastne dalej za tlmivkou? Mate tam transily,
zenerky ci aspon RC-clanky? Vas kamarat by mal byt seriovy odpor
odhadom 470-1k... Na nejakej suciastke totiz ten ubytok napatia musite
realizovat. A potom si dajte pozor na parazitne diody v tych
tranzistoroch, tie treba tiez chranit a zase skoncite pri nejakych
odporoch povedzme 2M2. Ak To ma cele vydrzat aspon trochu tvrdsi 1kV,
tak tu elektroniku budete musiet celu prekopat a dat si zalezat na
detailoch. To je moj nazor. Viacej povedat neviem, lebo nevidim do
konkretnej schemy.

A.