MPASM pro PIC16F152xx

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Červen 18 01:51:09 CEST 2022

[preposielam]

Ahoj,

myslim si, ze najpunkovejsie riesenie bude precitat si taky dokument -
PIC Assembler Guide for embedded engineeers. Je to v adresari
...xc8....docs.

Inak ten asembler je relokovatelny a to je asi jedina principialna
zmena oproti MPASM. Staci si includnut xc.inc, napisat typ procesora
kvoli memory map a uz mozes frcat. Snad este precitat si kapitolu o
adresovani.

A.

Tak jsem si trochu prohlížel, jak probíhá překlad a zjistil jsem, že
jediné co mi schází, tak jsou soubory s definicema.
Jako náhodou téměř totožné soubory používá pic-as, takže pokud do toho
půjdu správně punkovou cestou, tak bych mohl ty soubory nakopírova,
zaregistrovat a používat i pro starý MPASM.
Mno nevím co je víc punkové, jestli používat v dnešní době asm na
programování, nebo si znásilňovat config od nepodporovaného překladače.
Ale zajímavá myšlenka to je.

>* Tak pokud by to někoho zajímalo.
*>* MPLAB X IDE 5.35 nezná procesory PIC16F152xx. Dají se stáhnout novější
*>* definice, takže pak sice procesor zná, ale zároveň prohlašuje, že pro
*>* něj nemá překladač (nemám nainstalované xc8).
*> >* Jdu tedy experimentovat s tím xc8 a pic-as*