Re: Re: soláry a solární ohřev vody

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pátek Červen 17 13:56:46 CEST 2022

Prevadzkujem termiku doma 3 panely TS500 od 6.4.2016
- mam denne zaznamy o odobratej energii z kolektorov
- nemam ziadnu spatnu klapku
- nemam ziadnu prepadovu klapku
- nemam ziadne neustale zmeny hladiny
- na cisty ohrev vody v bojleri=solarnom zasobniku nie je potebny ziadny
dalsi gulovy, ani iny elektricky/elektromechanicky/inak ovladany ventil
- dole napustaci ventil + jeho zatka + cerpadlova skupina+expanzka, hore
odvzdusnovaci ventil, uzavrety system, strata kvapaliny za 6 rokov ->
blizke nic.
- cerpadlo je riadene, prietok solarnej kvapaliny riadeny v zavislosti od
rozdielu teplot (obmedzuje sa zapinanie/vypinanie, znizuje spotrebu
cerpadla)
- kolektory na streche, bojler v pivnici, vyskovy rozdiel asi 12m, ked je
rozdiel teplot vhodny, cerpadlo posuva kvapalinu a s nou aj energiu z
kolektorov k bojleru, ak nie, cerpadlo stoji a energia sa nepremiestnuje.
- prazdne nadoby na kvapalinu mam tie, v ktorych mi prisla, sumarne asi
15-20l -> presne by som musel pozriet objem ( jednoducho som obaly po
natlaceni kvapaliny do systemu nevyhodil )
- starostlivost 1x rocne cca 10 min kontrola/dofuknutie expanzky ( to robim
hromadne s expanzkou bojlera a expanzkou kurenia a dopustenim vody do
kurenia, dohromady asi 0.5 hod. )

Za 6 rokov som necitil potrebu robit akukolvek zmenu, urobil som vsetko
naraz (zda sa ze dobre) pri instalacii.
Podla mna ma  strecha ma danu a konecnu velkost  ( pouzitelnu plochu ).
Preto je zaujimava ucinnost - teda kolko energie dokazem z danej plochy
strechy ziskat - ci X, alebo 4X kWh.

Dalsi podobny system ( iny vyrobca kolektorov a riadenia ) s 2 kolektormi
prevadzkuje(m) u svokra.
Svokor vyrobil prevadzkoval vlatnu konstrukciu termiky s bojlerom a
radiatorom pod sklom na streche, samospadovy, bez regulacie) uz v case, ked
ani o solaroch, termike a FV este nikto u nas nehovoril ( system postaveny
cca 1974 ),
cca v 2005 nahradeny sucasnym systemom ( Regulus )

Pre zmenu: FV prevadzkuju 3 rodiny znamych ( kazdy cca 5 rokov ) v
okolitych obciach + sused po konci zahrady ( asi 7 rokov )

"Nejake info" z prevadzky oboch typov systemov aj namerane statistiky
konkretnych instalacii mam ... nie iba teoreticke marketingove informacie.
;-)

Asi ste prevadzkovali nejaku nie celkom dobru instalaciu... s viacerymi
problematickymi prvkami ( boli tam potrebne ? )

A ak chcete porovnavat spolahlivost poohybanej rurky v kolektore so
spolahlivostou stoviek clankov v FV kolektore -> OK.
Mne vychadza pravdepodobnost poskodenia rurky v termike voci vypadku clanku
vo FV paneli a tym aj vyradeniu (minimalne casti) FV panelu (jednej
seriovej vetvy) viac radov inde.

Dobre je, ze si kazdny moze vybrat riesenia podla svojich predstav.

Dodo

pi 17. 6. 2022 o 11:19 Petr Simek <psimek na jcu.cz> napísal(a):