Re: soláry a solární ohřev vody

Standa Palas stpalas na volny.cz
Pátek Červen 17 10:11:59 CEST 2022

Dobrý den

Kdepak takhle to nejde. Ty venkovní nádrže fungují většinou na samotíž a
bez glykolu. Pokud by jste to tak chtěl u nás, musel by být mezi vrškem
panelů a spodkem nádrže min. metr rozdíl. A glykolu se stejně nevyhnete,
protože do panelů na střeše nemůžete napustit vodu. Vím, že podobné
nádrže co jsou na Madeiře se občas objevovaly i u nás. Bylo to dělané v
Číně. Byly velmi levné a s jednoduchou instalací ale měly v sobě
elektrickou topnou spirálu a v zimě se jim muselo topit jinak zamrzly.
Většinou nikomu moc dlouho nevydržely.

S.P.