vykonove bistabilni rele

Čtvrtek Červen 16 20:41:35 CEST 2022

3 KV je už asi trochu dost. Na vstupu mám sice VN pojistku, ale ta je
snad jen 1800V. Rychlá pro polovodiče na vyšší napětí nebyla. Za ní
bleskojistku - vícekomorové jiskřiště na 50 KA - mělo by zapálit pod 2
KV. Za tím je drenážní tlumivka 16,5 mH/100A. Pokud by pojistka vypnula,
tak to prsknutí se dál za tlumivku nedostane tak, aby mohlo něco zničit.
Mám tam paralelně 22 uF a s tou tlumivkou to udělá dostatečně pomalý
náběh napětí, aby stihly sepnout tranzistory. Ty jsou sice počítané na
160A, ale to je z hlediska dimenzování chladiče. Krátkodobě snesou něco
přes 1 KA a je tam za tlumivkou 100 nebo někde 160 A rychlá nožovka.
Myslím, že by se to nějak ochránilo. Samosřejmě pokud mi tam místo
rychlé pojistky dá jejich technik obyč. pomalou, pak je to problém.

Anděl