vykonove bistabilni rele

Čtvrtek Červen 16 17:30:51 CEST 2022

Kdysi do časopisu Plyn napsal tuším že pan Polák rozsáhlý článek o tom,
jak až bude zrekonstruovaný koridor, klesnou svodové proudy z kolejí,
tím i bludné proudy a polarizované drenáže téměř nebudou potřeba. Po
dokončení rekonstrukce tam psal, že problémy jsou ještě větší, protože
napětí koleje proti zemi se zvedlo a v těch pár místech, kde tomu proudu
nejde zabránit, proudy podstatně narostly. Pokud se dřív chránilo
potrubí tak, že se bez jakéhokoliv omezení proudu spojilo přes diodu s
kolejema, tak už tehdy to bylo špatně a teď by to bylo úplně neúnosné.
Třeba ve Studénce takhle naměřili max. proud přes 400A a na potrubí ppři
tom bylo až -20V. Ona ta trubka je v podstatě chráněná okolníma
katodovkama a je na -1,5V, při tom -0,85 je už ochranný potenciál.
Drenáž tomu musí trochu pomoct řádově desítkama A a jen v době, kdy
okolo kolejí potenciál půdy ujede víc jak o 0,5 V do mínusu. Když je to
rozumně nastavené, ten proud je minimální. Což zase nechápou plynaři,
kteří vědí že dřív tam byla dioda, pojistka menší než 250A nevydržela a
proto to taky chtějí aspoň na 200A. Samosřejmě že omezením toho proudu
klesá i koroze kolejí. Ona ta elektrika má vždycky ty dva konce :-)

Ale s tím, že se zvětšuje odpor kolejí - tam není paralelně nějaké
posilovací vedení? Myslel jsem, že se to běžně dává.

Vyhořelo mi to právě u Říkovic, měla by to být tahle budka
https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x=17.4531528&y=49.3918581&z=20&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=97h6mx8.D6&ud=17%C2%B027%2711.896%22E%2049%C2%B023%2731.083%22N&base=ophoto

Anděl