Re: soláry a solární ohřev vody

Tomas Chvatal tchvatal na fordiag.cz
Neděle Červen 12 12:06:53 CEST 2022

Ano, je dana min.vzdalenost.
http://www.odbornecasopisy.cz/elektro/casopis/tema/fotovoltaicka-zarizeni-aneb-ochrana-pred-bleskem-v-praxi--11007
https://oze.tzb-info.cz/fotovoltaika/3593-ochrana-pred-bleskem-a-prepetim-pro-solarni-clanky

s přáním hezkého dne / best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na fordiag.cz

----- Původní zpráva -----
Od: <kral.j na centrum.cz>
Komu: <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 12. června 2022 11:15
Předmět: Re: soláry a solární ohřev vody

Toto téma mě velmi zaujalo a tak jsem začal přemýšlet. Určitě nemám větší
ambice, než ten ohřev vody. Pro regulaci bych nejspíš využil regulátor
MR4316AC NG a možná bych to vzal jako stavebnici. Panely bych umístil
nejspíš svisle na stěnu. Druhou možností je pomocná konstruce a panely by
tvořily "stříšku".
Ale život je plný slepých uliček, tak by mě zajímalo, jestli má někdo s
daným typem regulátoru zkušenost. Hlavně mě zajímají ty negativní.
Druhá otázka se týká umístění panelů, resp. přepěťovou ochranou. V obou
případech by byly panely umístěny pod dolním okrajem střechy, ale netuším,
jestli by nevadilo, že v jejich blízkosti vedou svody od hromosvodů. Resp.
je dána nějaká minimální vzdálenost?
Král