Re: soláry a solární ohřev vody

kral.j na centrum.cz kral.j na centrum.cz
Neděle Červen 12 11:15:03 CEST 2022

Toto téma mě velmi zaujalo a tak jsem začal přemýšlet. Určitě nemám větší ambice, než ten ohřev vody. Pro regulaci bych nejspíš využil regulátor MR4316AC NG a možná bych to vzal jako stavebnici. Panely bych umístil nejspíš svisle na stěnu. Druhou možností je pomocná konstruce a panely by tvořily "stříšku".
Ale život je plný slepých uliček, tak by mě zajímalo, jestli má někdo s daným typem regulátoru zkušenost. Hlavně mě zajímají ty negativní.
Druhá otázka se týká umístění panelů, resp. přepěťovou ochranou. V obou případech by byly panely umístěny pod dolním okrajem střechy, ale netuším, jestli by nevadilo, že v jejich blízkosti vedou svody od hromosvodů. Resp. je dána nějaká minimální vzdálenost?
Král