BLDC motor

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Červen 11 23:40:46 CEST 2022

Elektromagnet může být neomezeně silný, takže samozřejmě může překonat
jakýkoli permanentní magnet.
Problém je, za jakou cenu.

Když se materiál jádra nasytí, tak je na tom elektromagnet jen o kousek
líp, než permanentní magnet ze stejného materiálu. Další zvyšování B se
pak potřebným I*n velmi brzy dostane do stejné situace, jakoby tam jádro
nebylo.

Není problém udělat běžnou dvojlinkou "k repráku" takové B, že ji
odpudivá síla drátů roztrhne. To umím. Ale je jasné, že ty desítky kA
moc dlouho nevydrží.

PH