Oddeleni USB

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Červen 11 14:05:21 CEST 2022

Jen 3 drobné poznámky:

- Že to zajiskří mezi zeměmi je sice nemilé, ale právě proto, že jen
mezi zeměmi, tak se nic hrozného neděje.

- Myslím, že v zimě máte doma spíš sušší vzduch, na vodivost bude mít
vliv spíš absolutní než relativní vlhkost, řekl bych. A teplý vzduch
obsahuje vlhkosti většinou víc.

- Když jsem ještě za hluboké totality chodil do elektrotechnického
kroužku, tak nám taky kladli na srdce mít všechno z jedné zásuvky/větve.
Ale to snad má nějaký význam jen u starých 2-drátových rozvodů TN-C a
zemněných spotřebičů, kde případně dochází k rozdílu potenciálu na PEN v
důsledku jeho zatížení. Ale u soudobých 3-drátových rozvodů nebo u
galvanicky oddělených zařízení (a o těch je tady řeč) je to snad
irelevantní, ne?

Myslím, že nejsem úplný posera a elektriky se moc nebojím. Ale 3-drátový
rozvod a instalace proudového chrániče je podle mě něco, co za ty peníze
stojí. Je to život zachraňující zařízení. A navíc ty srovnané potenciály
zemí jednotlivých spotřebičů jsou příjemný bonus.

PL