Re: OT: PDF prohlížeč s maximální plochou

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Červen 8 20:29:04 CEST 2022

Ten soft z launchpad není určen pro Windows a je to docela moloch, tak
jako většina dnešních programů. Čili 99% kódu nikdy nepoužijete, protože
vás ani nenapadne k čemu to použít. Naopak vám zase bude nějaké
nastavení chybět protože my exoti ty programy používáme způsobem, o
kterém se autorům ani nezdá. Co se mi líbí je systém pluginů psaných v
pythonu - používám to např. pro gdb nebo kicad. Prostě pokud program
danou funkcionalitu nemá, jednoduše si jí doděláte. Pluginy mají i jiné
programy, ale mívají vlastní jazyk, použití normalizovaného jazyka mi
připadá jako dobrý nápad.
Qt je ve své podstatě skládačka, když znáte princip jak to funguje,
poslepujete si sám v podstatě cokoli. Například program, který umí
zobrazit určitou webovou stránku má ve zdrojáku cca 10 řádků.

Co se týče nutnosti konfigurace programů, windows nepoužívám, takže jen
tuším, ale řekl bych, že je zde základní nastavení provedeno tak, jak si
autor představuje, že by se tak používat měl a jak ho většina normálních
lidí používá. Jabko si pořizují i exoti, Apple s tím patrně počítá a
snaží se je udržet - proto je to jiné. Uživatelé Linuxu jsou ještě větší
exoti, takže se nakonec naučí software ohnout tak, aby se jim s ním
dobře pracovalo zcela bez ohledu na autora.

Mrazík