Re: OT: soláry a solární ohřev vody

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Úterý Červen 7 20:57:02 CEST 2022

10kč za watt je už dost dobrá cena pro takové malé množství. Paleta je
za 8 bez dotace.

při nákupu si ujasněte:

- jaký napěťový rozsah má měnič (MAX, MPPT max, mppt min)
- jaký max proud zvládne měnič

- u napětí pamatujte na 10% rezervu na zimu.

Na bazoši (mají tam zrovna nějakou akci na podporu downova syndromu, to
asi kvůli Grétě) je firma - velkosklad
https://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail=3821930&idphone=606764&jmeno=get

Z těch dvou panelů co tam aktuálně mají, zajímá vás toto:

Výkon: 450 Wp
Napětí naprázdno Uoc: 41,18 V
Jmenovité napětí Vmpp: 33,91 V
Proud nakrátko Isc: 13,85 A

Výkon: 305 Wp
Napětí naprázdno Uoc: 39,20 V
Proud nakrátko Isc: 10,06 A
Jmenovité napětí Vmpp: 31,80 V

Tak jsem to našel i na bazoši, kde má parametry

https://dum.bazos.cz/inzerat/152543389/fotovoltaicke-solarni-panely-scheuten-230-240w.php

Špičkové napětí: 46,9 V
Zkratový proud: 5,24 A
*Napětí naprázdno: 58,4 V*

což diskvalifikuje ty nejlevnější měniče do 50V.

Nejdřív si vyberte měnič a podle něj pak panely. Ne naopak.

JL.