Re: Napití USB-C

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Červenec 31 18:03:38 CEST 2022

Též děkuji za podrobnosti z historie.

Nakonec to vlastně dobře dopadlo. Konektor má sice asi milion pinů,
protože umí paralelně USB 2 a 3, k tomu i HDMI+audio a snad i ethernet.
A přes to všechno, když dojde na návrh DPS, může být padů třeba jen 6,
když chci jen zdroj a přitom i bez USB dat můžu použít všechny výhody
toho C napájení. Teda pokud to zdroj umožňuje... Akorát je vopruz, že je
k tomu potřeba nejen specializovanej šváb, ale ještě k němu procesor, co
mu řekne, kolik chci. Na druhou stranu, výměnou za ten vopruz dostanu
kolik chci, jak U tak I a po celkem malých krocích.

Jinak teda původním cílem dotazu bylo zjistit, co můžu očekávat od běžně
dostupných C zažízení schopných napájení. Kromě notebooku, zdroje k
nabíjení telefonů a telefonů s OTG, jsem ještě zapomněl na powerbanky.

Zatím uvažované aplikace:
- USB lampička s LED páskem na 12 V
- Nabíjení kondenzátorů do railgunu - bylo by super, kdyby z mobilu šlo
aspoň 12 V.
- Regulovatelný zdroj

PH