Re: OT: PH v bazene

pavel PP pa-vep na atlas.cz
Sobota Červenec 30 12:12:09 CEST 2022

No já mám cca 10m3 nadzemní bazén a vodu v něm nechávám přes zimu (nahážu ještě do něj spoustu pet lahví s pískem, tak aby akorát plavaly),
jen vypustím vodu pod otvor skimeru.
K jaru otvor skimeru zacpu a nechávám vodu dopršet.
Přebytky pak přečerpávám do kubíkové nádrže co mám vedle a ještě i do beček. Tu pak používám pro krytí ztrát při čištění, odsávání vloček ze dna atd.
Vodu z čištění opět zachytávám do bečky, vločky klesnou na dno a voda se vyčistí, a zpět s ní do bazénu.

Dělám to již mnoho let.

Jen né vodu z vodovodu, hned mi to zezelená a i ta cena dnes.

Tak asi tak
Pavel
> Od: "Jirka Mww" <jirka.mww na gmail.com>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 30.07.2022 11:51
> Předmět: Re: OT: PH v bazene

Ono nachytat 20 m3 dešťové vody v rozumném jarním  čase není tak úplně jednoduché.  Já napouštím normální pitnou vodou z obecního vodovodu, která pochází z podzemních zdrojů a asi je trochu chlorovaná.  Není to úplně levná záležitost, ale vstupné na koupaliště taky není zadarmo.
Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW
 <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>Bez virů. www.avast.com <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> <#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
so 30. 7. 2022 v 9:59 odesílatel Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz <edizon na seznam.cz>> napsal:Na složení nepochybně záleží. Když je hodně živin, bude to boj, kde jde o každý detail, když málo, řasy porostou jen když proti nim neuděláte vůbec nic.

 Zajímalo by mě, zda někdo zkoušel napouštět bazén čistě dešťovou vodou, to je skoro destilka.

 Nebo tam na začátku sezony napřed záměrně nasadit žabinec až přestane přibývat, tak ho vyhodit, či s ním nakrmit domácí zvěř.

 PH

Dne 30.07.2022 v 9:39 Jirka Mww napsal(a):Asi mame jinou vodu, bazen 20 m3 , jedna tableta 3v1 do skimeru za tyden, filtrace jen na nizky tarif, tedy  8 hodin za den, vetsina casu z toho v noci a voda jak kristal. PH upravim jen na zacatku sezony, aby zafungoval vlockovac, protoze polovina vody tam zustava pres zimu a na jare je to pekny humus, co se musi vycistit.
pá 29. 7. 2022 v 18:19 odesílatel Tomáš Koželuh <mr.death na ipq.cz <mr.death na ipq.cz>> napsal:Při vyšším pH se snižuje účinnost algicidu a víc se množí řasy. Nechutná to
 vůbec dobře, pokud nemusím, tak nelokám. Modrá skalice se nepoužívá nikde,
 protože barví, i velký bazény používají plynný chlor nebo chlornan a algicid
 místo modré skalice, H2SO4 je obvykle neředěná, aby toho tolik nelili, pak
 už jenom vločkovač a pro jistotu pH+, víc toho není potřeba. UV lampa na 20
 kubíků taky nestačí, ta voda se nikdy dokonale neprotočí. Jakmile má voda ke
 třiceti stupňům, tak bez nonstop filtrace a chemie je to otázka tří dnů, než
 je z toho rybník brčálník.