OT: PH v bazene

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pátek Červenec 29 17:34:36 CEST 2022

pH by se mělo pohybovat v rozmezí 7,0-7,6, nebude vadit ani pH trochu pod 7.
Obvykle leze nahoru, zvyšuje ho chemie a obvykle i zdrojová voda při
dopouštění. U deště netuším, jaké je teď pH, takže možná to zvyšuje i déšť.
Osobně bych moc tu ňamku neochutnával, algicid nic dobrýho nebude, chlor
většinou rychle vyprchá, tak ten tak nevadí, ale na snížení pH se obvykle
používá ředěná H2SO4. My tu vodu ještě solíme, aby to odradilo včely. Takže
fakt nic moc a nemyslím si, že bych na chuti dokázal poznat, jestli je tam
pH 7,2 nebo 7,8, což už začíná být moc a je ho potřeba snížit.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Friday, July 29, 2022 5:21 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: PH v bazene

Nejsem bazénář, takže laická otázka.
Jak široké je rozpětí, ve kterém se pH může pohybovat?
Co je to, čemu odchylka pH vadí?
A není to rozpětí tak široké, že už by se odchylky daly poznat chutí?

K "biologickému čidlu" v jiné aplikaci:
Já třeba do dešťovky používám modrou skalici.
A i když jí tam dávám jen tak málo, že stále ještě plní normu pro pitnou
vodu a tedy pro trvalou konzumaci (1 PPM mědi, tedy 4g modré skalice na
kubík vody), tak myslím, že to chuťové poznám.
(píšu "myslím", protože můžu být ovlivněn tím, že to vím, a tak to není
exaktní test)

PL