Re: Kompenzace studeného konce k termočlánku

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Červenec 27 19:28:25 CEST 2022

Moment - proč bych měl dělat ten první převod přes tabulku?
Přece termočlánek neumí poznat absolutní teplotu. Bude dávat stejné
napětí když bude na studeném konci třeba 20C a na teplém 30C, jako když
tam bude 260C a 270C.
Pořád vrátí stejný výsledek, odpovídající rozdílu 10C mezi teplým a
studeným koncem.

Takže prostě k této spočtené diferenci jenom přičtu absolutní teplotu
toho studeného konce a je vymalováno.

Nebo mi něco uniká?

PL