Re: Kompenzace studeného konce k termočlánku

Pavel Poucha pavel.poucha na papouch.com
Středa Červenec 27 17:13:54 CEST 2022

Ahoj Pavle,

to je už pár desítek let běžné, že se to počítá. Termočlánek měří
relativně, teplota studeného konce se měří nějakým jiným teploměrem (Pt100,
DS18...). Pak se použije tabulka, kterou najdeš podle typu termočlánku.
Používáme tabulku po 1 stupni C, mezi tím se provádí lineární interpolace
(tabulka po 1C je skoro příliš, ale máme to takto i u měřičů Pt100, a
paměti je dost...).

Jen pozor na to, že pro termočlánky jsou různé normy, hlavní dvě (Evropská
a US), ale i jiné. Je to divné, ale dvojice kovů se chová v každém státě
podle jiné normy :-)

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com
Tel. +420 777 232 485

Papouch s.r.o. - vývoj
Papouch store s.r.o. - obchod
Papouch production s.r.o. - výroba
Workmonitor s.r.o. - monitorování výroby