Re: příjem NTP ESP8266/32

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Středa Červenec 27 14:09:14 CEST 2022

ufff
10 us na standardnom OS asi nie -> nedokazete zabezpecit odozvu ( vykonanie
niecoho ) v zavislosti na vstupe do stanoveneho casu, aj ked interne
dokazete udrzat cas v dostatocnej presnosti.
NTP na RTOS neviem - s nimi som nerobil v rozsahu, aby som mohol nieco
tvrdit

Dedikovane HW gerety by to asi dali. Napriklad ( mnou najcastejsie
pouzivany M300 ;-) )
https://www.meinbergglobal.com/english/products/rack-mount-1u-ntp-server.htm
prekliknite si na stranke
na Characteristics

podla oscilatora sa da dostat pri impulznom sekundovom vystupe  na < ±50ns
, pri horsich oscilatoroch <±100ns

Nastavenie si ale ziada precitat navod  ;-)))
jedno z nastaveni je, aky typ kabla a ako dlhy je medzi aktivnou antenou a
prijimacom... ( alebo sa da zadat oneskorenie na kabli v nanosekundach ;-) )
GPS data (vratane casu) su totiz platne v mieste anteny a aj oneskorenie na
30 metroch kabla ku prijimacu sa tam nastavuje, ak je potrebna presnost ...

Aj ked ste to robili na optike, tak aj tam uz bolo nutne ratat dlzky
optickych vlaken a oneskorenia na nich, lebo po optike ide svetlo iba 2/3 *
c na vzdialenostiach km a viac to uz robi cisla, ktore je nutne brat do
uvahy.

Dodo

ut 26. 7. 2022 o 15:19 Jiri Foldyna <jiri.f na foldynovi.cz> napísal(a):