Re: příjem NTP ESP8266/32

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Úterý Červenec 26 11:54:10 CEST 2022

Pooly sa pouzivaju skor pre "siroku verejnost" - teda predinstalovane na
PC/NTB, ... pre ich premenlivost ich nemam osobne velmi rad
V uzavretejsich oblastiach (firmy, projekty vnutri firmy ) sa ide skor na
NTP servery, casto ako HW dedikovane zariadenia na druzice .GPS.
Pre pool by som dorobil trosku sofistikovanejsi vyber servera ( nie zobrat
prvy, alebo prve 3 v poradi )-> teda zistit vsetky IP, ktore vrati DNS,
vsetky kontaktovat NTP requestom, vyhadzat vadne, pretriedit podla stratum,
cast neistych vyhadzat a z ostatnych by som vybral cca 3 a na jeden by som
sa synchronizoval s pamatanim a porovnavanim stratum pri kazdom
nasledujucom requeste, ci ho nezmenil ( moze ho zmenit kedykolvek - pri
zmene svojho nadradeneho normalu (stratum nadredeneho normalu +1), alebo na
nesychronizovany loklany cast - teda stratum 16)
Dalsie 2 NTP v poradi by som polloval ako zalozne ( vratane kontroly
platnosti a stratum ). Ked viacnasobne zlyha prvy, tak by som presiel na
zalozny a paralelne by som spustil nove koleco objavenia a vyberu.

Ak je to pre "domace hracky" - nejaku automatizaciu a pod. tak niekedy je
vhodne postavit niekde doma vlastny NTP server ako SW sluzbu na routeri,
NASk-u, alebo niecom, co je stale zapnute., ktora sa synchronizuje na
internetove servery standardnym ( prepracovanejsim NTP klientom) a lokalne
na zariadeniach doma sa odkazovat na staticku IP lokalneho NTP servera.

Dodo

ut 26. 7. 2022 o 9:25 Miroslav Mraz <mrazik na volny.cz> napísal(a):