Re: příjem NTP ESP8266/32

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pondělí Červenec 25 14:26:17 CEST 2022

Myslim, ze kto chcel, tak uz pochopil, ze ked ide pouzivat nejaky standard,
tak musi trochu nastudovat, pochopit a zohladnit o nieco viacej suvislosti,
ako len "vybrat par bytov z nejakeho miesta z paketu".
Na tych miestach nemusi byt vzdy ta informacia, o ktorej si myslel, ze tam
je ( v tomto pripade *presny cas*, aj ked "nejaky cas" tam je  )
Nie je to problem standardu, ale problem cloveka/uzivatela, ze nenastudoval
do nutne potrebnej hlbky - aj nakopnutie "Dostuduj TU, alebo TOTO !" je
velkou pomocou.
Studium je nutne, aj ked nebudu nevyuzite vsetky moznosti standardu.

Ak ma clovek pocit, ze jeho predstava je najidealnejsi standard - tu
pravdepodobne ostane osamoteny, nekompatibilny s ostatnym svetom.
Ak sa niekomu nejaky standard nepaci, nemusi ho pouzit.  Moze
fungovat/nefungovat podla vlastnych preferencii.

Myslim, ze autor prvotnej otazky nasiel smer, ktorym ma ist, aby problem
vyriesil a dozvedel sa aj o niektorych certikoch po ceste.
- existuju adresy poolov NTP serverov a NTP servery
- nepouzit v nastaveni zdroja pool, ale servery,
- alebo pouzit pool a spravat sa k tomu ako ku poolu, pool rozlozit na
severy a pouzit tie a nie samotnu adresu poolu
- riesit aj ostatne informacie v pakete - su dolezite
- synchronizovat sa na jeden *server* podla vyberu, aj ked je dostupnych
viac
- podla coho zhodnotit, ci server poskytuje spravne data, alebo nie
- podla coho zhodnotit, ze server stratil istotu spravnych dat a moze
poskytovat takmer spravne data, ale rovnako dobre aj uplne nespravne.
- ak poskytuje viacero serverov priblizne rovnake data, podla coho vybrat
jeden
- existuju nestandardne stavy, ako pridanie 61 sekundy do niektorej minuty
a je nutne to osetrit ( o pridavani leap sekundy min 99% ludi na planete
vobec netusi )
- NTP server poskytuje data podla jeho konfiguracie a moznosti a nie podla
predstavy klienta

Trvam na tom, ze ani opakovane citanie prislusnych 4 bytov nemusi pomoct,
pretoze standard NTP na tych miestach NEMA vzdy to, co by sa dalo povazovat
za presny cas ( ci uz je posun o milisekundy, alebo desiatky rokov )
Ci je na tych miestach bludny, nepresny, alebo presny cas a ak je presny,
tak ako velmi je presny -> o tom informuju ine data v pakete a podla nich
sa treba zariadit.
Ci sa vam to paci, alebo nie - to je nepodstatne, takto to pouzivaju to
miliardy zariadeni na svete, vratane vasich ( PC, NTB, smartphone, atd. ...
)
Dalsia polemika je zbytocna.
Mozete napisat vlastny "standard" a cas ukaze, ci bude lepsi a presadi sa
voci existujucim a rozsiri sa medzi pouzivatelov.

Dodo

po 25. 7. 2022 o 11:39 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napísal(a):