Re: příjem NTP ESP8266/32

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Červenec 25 11:39:27 CEST 2022

Pamatujete si ještě o co v tomto vlákně šlo?
Tazateli se občas vrátil špatný čas.
Špatný, vadný, nikoli ujetý i nějaké milisekundy.

Já jsem mu odepsal, že nejjednodušší a nejrychlejší řešení je opakované
čtení.
Vy jste začal polemizovat, že třeba switch Cisco může mít po startu
špatný čas
a tak nepomůže ani 1000-násobné opakování.
Načež teď to stavíte tak, že se vlastně jedná o nějaké milisekundové
odchylky,
a že ty by nevadily ani nějakým synchronizacím kdoví čeho.

Kdyby to byly ty milisekundy, tak to tazatel asi ani nezjistil a neměl
by problém.
Pokud ale něco vrací nějaké hausnumero, byť s příznakem, tak je to špatně.

To hausnumero nemůže ničemu pomoct, ale může uškodit.
Pokud by se na něho synchronizovaly ty Vámi zmiňované ovečky, tak by
taky mohly skončit na dně Tichého oceánu.
Kdyby hausnumero nedostaly, tak by jednoduše a prostě požádaly o čas
alternativní přesný zdroj (a stále by zůstaly spolu na šťavnaté pastvě).

PL