Re: Požár soláru - měření úbytku na DC kabeláži

Pátek Červenec 22 08:41:56 CEST 2022

Myslím že měření odporu drátů vám nepomůže. Na zkratový proud solárů
jsou dráty počítané a víc tam být nemůže. Spíš přechoďáky v krabicích a
tyhle úbytky se na celkovém úbytku nemusí tolik projevit. Takže ke
krabicím dát termistory? Spíš bych to viděl na nějaké termistory PTC,
které poměrně rychle sepnou při překročení nějaké teploty a můžete jich
dát paralelně kolik chcete. Pak je otázka, co je lepší. Jestli při
přehřátí zátěž odpojit (na drátech zůstává napětí), nebo třeba nějakýma
tyristorama panely zkratovat.

Anděl