Re: Požár soláru - měření úbytku na DC kabeláži

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červenec 21 21:59:22 CEST 2022

Mezitím jsem odpověděl na předchozí post.
Omezení proudu na měřicích drátech je samozřejmě standard. A ne, že se
odpor přepálí, ale že velký proud do zkratu prostě nedá.

K těm diodám: moc se mi zalíbila ta FET-dioda, co tu byla nedávno
odkazovaná. Tu bych si tam možná strčil, paralelně s běžnou Si diodou
nebo se sériově zapojenými dvěma Schottky (aby tam dostatečný úbytek na
nabití napájení té FET-diody.

Pokud se něco podělá přímo v jednotlivých buňkách, tak s tím samozřejmě
nic neudělám. Ale to by snad mohl poznat buď chytrý měnič, nebo obsluha
při večerní kontrole stavu nabití.

Můj problém je ale jinde. Mám na střeše zábradlí, které je hodně
příjemné pro bezpečnost pohybu. Jinak je to celkem ostrý spád, pod ním
12m a dole beton. Ale jeho stín by panelům vadil. Takže abych si mohl
pořídit solár, musel bych zábradlí odříznut. A k tomu se nemůžu
odhodlat. Takže spíš jenom teoretizuju.
To je pro mě ta smůla, že se do panelů nedávají diody ke každé buňce.

PL