RE: Požár soláru - měření úbytku na DC kabeláži

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Čtvrtek Červenec 21 21:34:32 CEST 2022

Podle mě průraz diody v junction boxu nebo přechodák v junction boxu, často
je to jen nabodované, nebo páskový vývod zamáčknutý do "svorky".
Nebo taky třeba krimpované kontektory pomocí kombinaček ...

Za mě ideálné pořídit Tigo, umí odpojit všechny panely v případě výpadku a
optimalizace k tomu.

Pavel

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: čtvrtek 21. července 2022 20:29
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Požár soláru - měření úbytku na DC kabeláži

Na iDnesu (a asi i jinde) je článek o požáru střechy se solárem.
Docela by mě zajímalo co a proč tam vlastně hořelo.

Blbě udělaná kabeláž (velký přechoďák) nebo přehřáté bypass diody můžou
požár iniciovat, ale samy mají příliš málo hořlavého materiálu na nějaký
požár.
Tak jestli to nebylo nějak jinak a nezačal hořet třeba měnič někde na půdě.

Ale s tím mě napadlo, že jestli si nějaký ten solár postavím, tak si tam
udělám 4-drátové měření odporu přívodních DC vodičů.
Od panelů natáhnu dolů ještě další dvojici tenkých drátů a budu porovnávat
rozdíl napětí mezi proudem zatíženým vodičem a napětím na nezatíženém
vodiči.
Když se to měření udělá galvanicky oddělené, tak by se dalo velmi snadno
realizovat i nejlevnějším MCU.

PL