OT: Stare skrutky

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Červenec 20 16:03:33 CEST 2022

Stejný problém jsem měl se starým lihovým kahanem.  Rok 1870. Mosazná
nádobka měla takové ozdobné návarky, ve kterých byl závit. A do toho
prišroubovaná ocelová plotýnka 4mi šrouby. Nic tam nepasovalo. Tak to
dlouho leželo, pak mi jeden hodinář šroubky vyrobil. Vyčistil ty vnitřní
závity, namazal a vylil nějakou hmotou. To pak vyšrouboval, oměřil a
vyrobil ty šrouby nové. A udělal i krásné hlavy na těch šroubech. Ten
sběratel který si pro to pak přijel tak ani nepoznal že ty šrouby nejsou
originální. Vzpomínám si že celý problém  byl v atypickém stoupání a že to
žádnému standardu neodpovídalo. Asi si tenkrát dělal každý co chtěl...