Re: zdroj pro LEDku z kondenzátoru

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Červenec 18 13:18:36 CEST 2022

[preposielam]

Ahojte,

ja si skor myslim, ze pouzite kondenzatory su impulzne... Teda vydrzia
bez problemov impulzne spicky v sieti. Kolko je norma? 1,2,4kV... Ja
to velmi neviem. Zial tieto kondenzatory som v smd prevedeni nevidel.
To je ich jedine negativum.

A.

Ale jo. Ten odpor 1K je dostatečně velký na to, aby kondenzátor neničily
přepěťové špičky ze sítě. Těch 230V, které se pohybují cca na polovině
max. napětí toho kondenzátoru, je úplně v pohodě.

To mi připomnělo problém s životností elektrolytů. V některých
zařízeních se nafukují těsně po skončení záruky a já mám opačný problém.
Zákazník má od nás zařízení (zdroje pro životnostní zkoušky baterek),
které běží už 25 let. Na to co se dneska dělá jedním integráčem, je tam
dost složitá deska s problematickou diagnostikou a přesvědčuju je, že by
se to mělo vyházet a udělat znova a líp. A že když už nic jiného, i ty
elektrolyty bude potřeba jednou vyměnit. Jenže problém je v tom, že to
stále chodí :-) tak jsou v klidu a neřeší to.

Anděl

Dne 17.7.2022 v 18:29 Zdenek napsal(a):
>* Doma máme LED kontrolky ve vypínačích. Jsou tam použité 1n/650Vac; 1600Vdc;
*>* WIMA; FKP1. K tomu 1K odpor v sérii a paralelně k LED 1N4007. Fungují
bez
*>* problémů přes 20 let...
*>