Re: OT: Cestování vlakem v polsku - odcestováno
Petr Labaj
labaj na volny.cz
Pondělí Červenec 18 02:20:19 CEST 2022
Tahle městská legenda o bezhlavém kopírování Rusů se vyskytuje na
internetu odjakživa a v mnoha podobách.
Třeba že kopírovali americký bombardér, a zkopírovali ho i s ojetýma gumama.
Nebo další varianta, že na sedadle nechal pilot foťák, tak okopírovali i
ten foťák.
Rusové odjakživa měli a asi pořád mají problémy třeba s technologickou
disciplínou.
Ale myslím, že rozhodně nemají problém s tím, že by byli techničtí idioti.
K dvoutaktům: u hodně velkých dieselů to myslím není až tak neobvyklé.
Nakonec největší motory pro zaoceánské lodě jsou často 2-takty.
Nevím ale, kde je hranice "velký motor" a "hodně velký motor". Tj. od
jaké velikosti už je ten 2-takt na místě.
PL
**********************
Dne 17.7.2022 v 22:43 Vláďa Anděl napsal(a):
> Ohledně těch Sergejů - opravovaly se v ŽOS v Nymburce. Sergej jako
> jediná mašina používal olověné startovací baterky, jinak všude jsou
> NiCd. Formování nové baterky byl obřad na týden. Říkalo se (neviděl
> jsem to), že tam byly úseky, kde byly kabely tažené mezi přepážkama a
> utěsněné vývodkama. Prý proto, že jak Rusové dostali po válce
> dokumentaci od anglického ponorkového motoru, opráskli to tak
> dokonale, že kde byly v ponorce vodotěsné přepážky, udělali je tam
> taky :-)
>
> Anděl
>
> Dne 17.7.2022 v 22:18 Petr Zapadlo napsal(a):
>>
>> Na nákladních vlacích jsem často viděl Sergeje, to mě překvapilo
>> hodně, jejich dvoudobé diesely jsem měl jako etalon neúspornosti a
>> antiekologie. Jestli u nich proběhla nějaká rekonstrukce nevím,
>> čísla jsem nezachytil. Ale kouřilo jim to taky slušně.
Další informace o konferenci Hw-list