Re: zdroj pro LEDku z kondenzátoru

Neděle Červenec 17 21:47:21 CEST 2022

Ale jo. Ten odpor 1K je dostatečně velký na to, aby kondenzátor neničily
přepěťové špičky ze sítě. Těch 230V, které se pohybují cca na polovině
max. napětí toho kondenzátoru, je úplně v pohodě.

To mi připomnělo problém s životností elektrolytů. V některých
zařízeních se nafukují těsně po skončení záruky a já mám opačný problém.
Zákazník má od nás zařízení (zdroje pro životnostní zkoušky baterek),
které běží už 25 let. Na to co se dneska dělá jedním integráčem, je tam
dost složitá deska s problematickou diagnostikou a přesvědčuju je, že by
se to mělo vyházet a udělat znova a líp. A že když už nic jiného, i ty
elektrolyty bude potřeba jednou vyměnit. Jenže problém je v tom, že to
stále chodí :-) tak jsou v klidu a neřeší to.

Anděl