Re: OT: Regulace vytápění bytu plynovým kotlem.

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Neděle Červenec 17 18:44:31 CEST 2022

Zdravím,

omlouvám se, byl jsem týden s děckama na Mazurech.

do adresáře projektu Kicadu jsem přidal adresář Tisk, kde je schema v
PDF a snímek PCB v PNG. To by mělo k náhledu stačit.

https://cloud.zapadlo.name/index.php/s/pPZ6ZrAtoBGaqwZ

Věc může fungovat jako gateway - tj jen přeposílá data z kotle do
termostatu a zpět - velmi užitečné se podívat co za povely umí kotel a
termostat a jak spolu komunikují. Tak v režimu, že si zařízení hraje na
regulátor a přímo řídí kotel.

K ekvitermnímu řízení - nikomu ho nevnucuju, ale u mě přechodem na
ekvitermní regulaci došlo k úspoře asi 10% - vypočítávám to ze spotřeby
a průměrné teploty říjen-březen.  Oproti ostatním rokům to docela sedí.

Subjektivně je to lepší,  ženské si musely zvyknout na to, že radiátory
jsou vlažné, ale potěšilo je, že na nich prádlo schne i v noci - je to
jen o argumentaci.  Teplotu topné vody počítám z vnější teploty +
diference mezi požadovanou vnitřní teplotou a realitou. Přičemž měření
vnitřní teploty je průměr z 5 místností.

PCB jsou ještě k dispozici, jeden kus je zamluvený.

Pokud bude zájem, tak vystavím i můj kód, ale myslím, že nejsem úplně
dobrý programátor a bude to hodně specifické pro mě z hlediska získávání
teplot.

Petr