Re: OT: Regulace vytápění bytu plynovým kotlem.

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Červenec 14 15:31:23 CEST 2022

Tak o efektivitě systému start/stop by se dalo silně polemizovat. Já když
na to nezapomenu při prvním startu, tak okamžitě vypínám. Jde o to, co
všechno do té efektivity započítám. A spotřebu po městě dokážu s 1,9TDI o
litr až dva lepší než s 1,2HTP. Opět ale jde o to, jestli budu brát v potaz
i pořizovací cenu vozítka...

A co se týče ekvitermní regulace je tím víc nevýznamná, čím kvalitnější je
dům - jeho zateplení, izolace atd. Ztrácí smysl u nízkoenergetických a
pasivních domů. Jenomže tam už taky nemá smysl používat plynové kotle...