Re: OT: Regulace vytápění bytu plynovým kotlem.

d.petr d.petr na post.cz
Čtvrtek Červenec 14 12:35:44 CEST 2022

Dobrý den.

Koukám, že jste zapáleným zastáncem ekvitermní regulace. Já tedy spíše NE, jako někteří. Někdy se asi
hodí, ale domů? Tam mám dojem, že často bývá "protože ji dali", nebo pro hodně pomalé odezvy
(podlahové topení), tam se s tím stejně nic kloudného udělat nedá, jen hodně zateplit.

Jak třeba chcete ekvitermem reagovat na zmíněné slunce? Venku mráz, zataženo, regulovat lze prakticky
čímkoliv. Ale mraky odejdou, slunce se opře do oken a doma znatelně stoupne teplota. Co dělá
ekviterma? No topí, vždyť venku je mráz.

> Ma dom straty sustavne ( "analogovo" ), alebo len vo vybranych v casovych intervaloch ?
> Fyzikalno-technicky: SUSTAVNE.
> Preto je aj fyzikalno technicky efektivnejsie tie straty doplnat SUSTAVNE.

Ztráty domu možná celkem soustavné jsou (pokud se nějak nevyvětrá). Jenže teplo vznikající uvnitř
rozhodně stálé a soustavné není. Když na to nebudeme brát ohled a budeme pořád topením dodávat
soustavnou energii, tak nebudeme nijak dobře regulovat.

A ohledně toho, že nechat kotel vychladnout (teplo uteče komínem) a po čase ho zas ohřát je
neefektivní - no mně se zdá, že teplo utíká komínem i tehdy, když se udržuje kotlová teplota stálá.
Kdyby kotel vychladl a hned se zas ohříval, tak by se asi nic neušetřilo. Ale když vychladne a několik
hodin bude vypnutý, tak se, podle mě, opravdu něco ušetří.

P.