X server pro Windows

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Červenec 13 02:08:04 CEST 2022

Tak ještě pár poznámek po testech na lokální síti.

X server VcXsvr je skutečně docela dobrý. Většina věcí tam jede skoro
stejně rychle, jako by jela lokálně na Linuxu.

Ale to se bohužel netýká KiCadu. U něho je latence (zpoždění mezi
pohybem myši a následným zobrazením) nepříjemná, v desetinách sekundy.
Tak mě pak napadlo změřit datový tok mezi Linuxem, kde ten KiCad běží, a
Windows s X serverem.
A je to docela šílené. I když se jenom jezdí zaměřovacím křížem po desce
tam a zpět, tak to generuje datový tok 300 Mbit/s !

Když jsem zkusil nějaký jiný CAD, tak tam i když jsem dělal mnohem
náročnější operace (rotace objektu v 3D), tak byl datový tok nějaké 2-3
Mbit/s.
Takže zobrazování je prostě v KiCadu napsané nějak blbě. A tím pádem s X
serverem na síti to asi nikdy nepojede příliš dobře.

Tak jsem místo X serveru zkusil xrdp, který přenáší jen změny obrazovky
(Linuxová variace na Vzdálenou plochu z Windows).
No a datový tok klesl na nějaké 2 Mbit/s a začalo to být celkem použitelné.
Dokonalé to není, nějaká latence tam stále je, ale už by se na tom asi
celkem dalo dělat.

PL