X server pro Windows

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Červenec 11 22:23:17 CEST 2022

Já jsem zatím dělal editaci na Windows na namapovaném Linuxovém disku.
Ale překlad a ladění pak přes CLI na Linuxu.
Možná to někdo umí líp, ale třeba překlad toho stejného zdrojáku
cross-kompilátorem ARM na Windows mi trvá 3-5x déle než na Linuxu.
Dokonce i Arduino s celým tím kolotočem překládá na Linuxu
několikanásobně rychleji.
Stroje to jsou stejné.

Začal jsem si hrát s X serverem VcXsvr. A musím říct, že jsem příjemně
překvapený.
https://sourceforge.net/projects/vcxsrv/files/latest/download
(instalačka je *.exe, což působí nedůvěryhodně, ale je to OK)

Je to opravdu jen X server, nesnaží se na Windows emulovat Linuxové
prostředí.
Tím pádem je malý (necelých 80 MB, instalačka 42 MB) a startuje rychle.
A funguje zřejmě pěkně svižně.
Jsem na dovolené na pomalé lince. Ale i tak to funguje nad očekávání dobře.
Už se nemůžu dočkat, až to doma zkusím na lokální síti.

Věřím, že na tom i ten KiCad pojede použitelně.

PL