X server pro Windows

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pondělí Červenec 11 20:44:25 CEST 2022

No já nevím. Při vývoji potřebuji IDE s nějakým našeptávačem, jsem už
sklerotik. Nikdy jsem se nenaučil používat nějaké to emacs nebo vim.
Prostě zvykl jsem si na grafické prostředí, je to dost podobné Windows
(třeba klávesové zkratky pro copy/paste).

Teď jsem zkoušel nainstalovat na Raspberry Pi3B Kicad a z desktopu
(Ubuntu 20.04) to ovládat přes RealVNC. Kupodivu to nějak funguje i když
to ovládání není moc pohodlné. Zlobí kolečko myši. Ale s trochou
trpělivosti se to dá. Zkoušel jsem to právě na té desce opentherm,
překreslování bez akcelerace (ona přes to VNC stejně asi nebude chodit)
trvá pár desetin sekundy, spoje se tahat dají. Počítám, že přímo na
obrazovku by to nebylo o moc lepší, ale jsem líný přehazovat monitor.

Spíš mě udivilo, že Kicad vůbec pro to pi existuje a funguje.

Mrazík