X server pro Windows

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pondělí Červenec 11 16:39:16 CEST 2022

Na automatické zahnojování bych si nestěžoval. Používám různé verze
Ubuntu už víc jak 15 let a můžu říct, že automatická aktualizace mi
ještě nic nerozbila, spíš naopak, chyby se průběžně opravují. Proto také
nikdy neinstaluji nejnovější LTS verzi, chce to alespoň rok počkat, až
ty nejhorší chyby vychytají, to nechávám těm mladším.

Nicméně si to časem zahnojím sám, protože instaluji různé programy na
vyzkoušení a samozřejmě to pak zapomenu smazat. Počítám, že u těch
Windows to bude podobné. Na druhou stranu u toho Ubuntu si můžete
nastavit jak často aktualizovat, nebo to udělat ručně, takže vás
nepřekvapí začátek aktualizace právě v okamžiku, kdy to chcete vypnout.

Ano jsou tam "chyby" v závislostech, teď jsem právě vyřešil po několika
dnech pátrání problém s QtMultimedia. Řešení bylo jednoduché -
nainstalovat balík gstreamer1.0-plugins-bad. Jenže zjistit, že program
používá gstreamer trvá celý den, protože je tahán pomocí dlopen() a
protože generuje spoustu "chybových" hlášek, stderr je nasměrován do
/dev/null, takže debug výpisy se zahazují. A kdo by si nainstaloval něco
co má v názvu -bad. Je to skutečně opruz, ale jde to vyřešit. Když
budete ten Linux používat víc jak 10 let, tak vám to ani nepřijde.

Mrazík