X server pro Windows

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Červenec 10 21:40:48 CEST 2022

No cíl je jednoduchý.
Pracoviště pro grafickou práci mám jenom jedno, a to na W7.
Důvody jsou jak věcné (např. můj CAM, který používám hodně a dokonce i
ve funkci 2D CADu, jede jen pod Windows), tak sociální (musím být
kompatibilní se svými klíčovými zákazníky).

Ale spousta věcí by se mi líbila jet na Linuxu.
U serverových/textových aplikací tam používám prakticky vše.
Graficky nenáročné aplikace taky (třeba obsluhu CNC pod LinuxCNC).
U graficky náročnějších to ale jedu na Windows.
I když třeba FreeCAD nebo Eagle bych mohl na Linuxu, ale jede to i na
Windows, tak to používám tam.
Ovšem u KiCadu už jsem narazil. Tady buď na Linuxu, nebo na W10, kam se
mi moc nechce.

Samozřejmě je možnost si tam nainstaloval HDMI switch a přepínat na
monitoru Windows a Linux.
Tak jsem to i nějakou dobu používal.
Ale je to trochu nešikovné.
A hlavně mi vadilo, že po přepnutí mi to vždy rozbilo okna na Windows,
protože s odpojením monitoru se okna přenastavila na nějakou defaultní
velikost.
Zkoušel jsem i nějaké aplikace, které by měly zajistit, že se obrazovka
nepřepočítá. Ale byly tam zase nějaké problémy (teď už nepamatuju jaké).
A na druhý velký monitor nemám na pracovišti místo.

Takže používat na Windows X server a jet tam linuxový desktop a grafické
programy by bylo nejpříjemnější řešení.

PL