Re: OT: Regulace vytápění bytu plynovým kotlem.

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Pátek Červenec 8 18:51:05 CEST 2022

Už jsem to tu možná psal - vlastní zkušenost:

V roce 2014 jsme nad obecními garážemi u hasičárny vybudovali klubovnu
pro děti - elektrokotel + radiátory. Fungovalo to dobře, ale v tuhých
zimách se muselo přemostit vypínání na noční proud (8 hodin C25 sazba),
nebylo finančně efektivní přecházet na přímotopnou sazbu.

Vloni jsme vybudovali na úřad (+ bývalá hospoda) tepelné čerpadlo, lehce
naddimenzované, takže přidán topný kanál do hasičárny, kde letos
proběhla rekonstrukce s vybudováním šaten a novým systémem vytápění.

Na úřadě je teplo, v bývalé hospodě teplo, v hasičárně teplo, v šatnách
teplo, v dětské klubovně zima - radiátory jsou poddimenzované -
nastavené na vyšší teploty.

Takže nás čeká výměna aspoň některých radiátorů za větší.

A ano, topenáři používají koeficient 40-50 W/m3 s tím, že teď jsou
baráky lépe zateplené, takže to musí stačit pro všechny (640 kilobytes
ought to be enough for anybody). A jen někteří chápou, že TČ je
nízkoteplotní zdroj.

Perlička na závěr: chlapům se v té hospodě pranic nelíbilo, že radiátory
"netopí", měly jen 29 °C a "nehřály".

Standa