RE: OT: Regulace vytápění bytu plynovým kotlem.

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Čtvrtek Červenec 7 16:01:02 CEST 2022

Zdravím,
Já s touhle filosofií mám fakt problém.
Platí pouze za ideálních podmínek a v případě, že nechcete měnit teplotu v
průběhu dne. Což u mě je pravda v jedné místnosti ze čtyř.
V tomto konkrétním případě je to asi víceméně jedno, protože se jedná o malý
byt, který se stejně prohřeje celý, ale co v domě, kde mám dva pokoje
sloužící jak pro pobyt tak pro spaní.
Občas mi to přijde od topenářů jako trochu náboženství dejte tam ekvitermní
regulaci to je nejlepší :)
Nic konec tlachání
J.V.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Martin Záruba
Sent: Thursday, July 7, 2022 10:55 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: Regulace vytápění bytu plynovým kotlem.

Asi na všechny otázky je odpověď NE.

Pokud ten kotel není úplně blbý, má ekvitermní regulaci, to znamená má
venkovní teploměr a podle venkovní teploty řídí teplotu topné vody.
Pokud by byl systém ideální, netřeba na radiátorech žádné řízení, protože
všechny budou hřát tak, jak je třeba. To samozřejmě není, takže za tímto
účelem mají radiátory dole ventily, ovládané inbusem, kterým se přiškrtí ty,
které hřejí moc. No a k mírnému doregulování uživatelem pak stačí obyčejné
ventily. Termostatické hlavice jsou na nic a pokud si prohlídnete, jak
ventil vevnitř vypadá, uvidíte, že i zcela otevřený ventil značně brání
průtoku vody. Pokud je ale kotel kondenzační, což doufám je, potřebuje co
nejnižší teplotu topné vody. A té dosáhnete při požadované teplotě v
místnostech jedině co největším průtokem.

Takže většina firem Vám to takto, a tedy blbě, udělá, protože to tak dělali
vždycky. Účinnost nikoho nezajímá, zákazník to změřit nedovede.

Martin Záruba