Re: OT: supravodice a magnety

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Pátek Červenec 1 14:30:53 CEST 2022

zdravim,
díky všem za reakce...
lepší to trochu víc řešit, než pak muset mlžit :-)
ono dopátrat se korektního vysvětlení některých jevů není jednoduché, zvlášť když je to nějaká kombinace...
narazil jsem pak ještě u dalšího pokusu - vychýlení plamene (lihového kahanu, svíčky) pomocí magnetického pole...někde člověk najde vliv diamagnetického uhlíku, jinde paramagnetického kyslíku a já přemýšlel třeba proč ne lorentzova síla, když plamen by mělo být slabě ionizované plazma...
v.

> Od: "Pavel Hudeček" <edizon na seznam.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 28.06.2022 23:19
> Předmět: Re: OT: supravodice a magnety

Pohyb udělá jen takový proud, který ho zastaví.

 Podstata problému je, že jevy nenastávají v čité podobě. Takže když je
 supravodič II, umí sice vmrznutí siločar, ale zároveň i odpuzování, jen
 do nižšího limitu než I. Pokud odpudivá síla stačí na zvednutí, tak k
 tomu dojde. Jen je oproti I slabší. Prostě I se proti B brání víc a když
 se neubrání, dojde ke ztrátě supravodivosti. Supravodč II by ji ztratil
 již při menším B, ale místo globální ztráty dojde ke vzniku tenkých
 kanálů s koncentrovanějším B, obklopených proudovými víry a zbytek kromě
 vnitřku kanálů zůstane supravodivý.

 PH