Jak zpusobit pozar v obyvaku

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Leden 30 20:20:44 CET 2022

Jasně.
Teď jsem zkusil natáhnout G-kód z Estlcamu do LaserGRBL. A neměl s tím
žádný problém.

Asi by to šlo i naopak. Vygenerovat třeba v LaserGRBL G-kód, nechat ho
provést v Estlcam controlleru a řídit tím laser.

G-kód, hlavně ve své základní podobě bez všelijakých specialit, je
přenosný mezi různými CAMy a řídicími systémy.

Ten Estlcam (aspoň v základní konfiguraci) vygeneroval oblouk jako sadu
úseček. To nijak zásadně nevadí, jen to natahuje velikost souboru s G-kódem.
Problém by to možná mohl při opačném postupu, kdy by se G-kód
vygeneroval něčím jiným a dal interpretovat na Estlcam controlleru. Je
možné, že on oblouky neumí.
Ale je to jenom moje spekulace. Možná je umí, a možná i CAM v Estlcam
umí generovat do G-kódu příkazy G2/G3 pro oblouky. Nijak dál jsem to
nezkoumal.

PL